Hrvatski jezik

Projekt

RADIONICE ZA DJECU (kompanije, knjižnice, osnovne škole)

1. KAKO NASTAJE KNJIGA

Ideja za književno-likovnu radionicu KAKO NASTAJE KNJIGA rodila se na susretima u knjižnicama i školama.
Djeca uglavnom nisu znala kako nastaje knjiga i tko sve sudjeluje u stvaranju knjige. Na pitanje tko radi knjigu svi odmah odgovaraju pisac.

Književno-likovna radionica KAKO NASTAJE KNJIGA odgovara na to jednostavno pitanje kroz igru upoznavajući djecu s cijelim procesom nastajanja knjige od prve ideje, priče, do skica za slikovnicu, originala.

Kako priča, slike i ilustracije dođu u slikovnicu?
Tko sve sudjeluje u nastanku knjige?
Tko je pisac?
Tko je ilustrator?
Tko je nakladnik?
Što rade urednici, a što lektori?
Što je prijelom?
Zašto i kako sve ode u tiskaru?

Djeca imaju prilike vidjeti tiskarske arke, naučiti kako se savijaju u knjižni blok i kako se on umeće u korice. Knjiga je konačno gotova kada se spoje knjižni blok i korica i tada ona započinje svoj život.

Radionicu vode Kašmir Huseinović i Andrea Petrlik Huseinović, dvojac koji je u jednom nakladnik, pisac i ilustrator.

U svojoj radionici Kašmir i Andrea predstavljaju i druge pisce i ilustratore.

2.  BOJE

Radionica je namijenjena ranom školskom uzrastu 6-8 godina. Tema radionice je BOJE-osnovne, miješane boje, značenje i simbolika boja. Djeci se na početku čita slikovnica BOJE ( Kašmir Huseinović-Andrea Petrlik Huseinović) čiji nas glavni lik slikar miš Sivko uvodi. Tekst je duhovitošću prilagođen ranom školskom uzrastu. Nakon čitanja prelazi se na radni dio-svako dijete treba izabrati jednu od boja, uzevši u obzir tekst koji je ranije pročitan ( značenje i simbolika boja. Djeca se dijele u dvije grupe: - književna i likovna)

Dio djece će slikati izabranom bojom, a drugi dio će  napisati kratku priču na temu izabrane boje. Cilj radionice je  poučiti djecu ulozi boja u izražavanju, bilo književnom, bilo likovnom. Ukazati na korelaciju teksta i slike na primjeru slikovnica za djecu. Poticanje čitanja, književnog i likovnog izražavanja. NA kraju svake radionice djeca se nagrađuju slikovnicom BOJE. 

 

3. POTRAGA ZA BLAGOM

Potraga za blagom počela je na prvom sajmu  dječje knjige u Šibeniku i odmah izazvala veliki interes kod djece i održava se već sedam godina u Šibeniku u Gradskoj Knjižnici Juraj Šižgorić u okviru sajma dječje knjige. Kao i svake godine za uspješniju realizaciju potrebna su nam sredstva.

Potraga za blagom je osmišljena kako radionica kroz koju djeca na zabavan način stječu i proširuju svoje znanje o svom i drugim gradovima. Radionica još objedinjuje književnu ( predstavljanje pisaca), likovnu ( predstavljanje ilustratora) i edukativnu radionicu (učenje o vlastitom gradu i predavanja iz astronomije).

Radionica traje 5-7 dana, a tijekom sajma dječje knjige u Šibeniku održava se u Gradskoj knjižnici Jurja Šižgorića, Šibenik. Igra počinje svaki dan u 11.00 sati. U multimedijalnoj dvorani gradske knjižnice Juraj Šižgorić. Zainteresirana djeca se prijavljuju i organiziraju se u grupe po vlastitoj želji. Svaku grupu čini tri do pet članova koji ujedno i smišljaju ime grupe. Ime ispisuju na kamen oblutak istovremeno ga oslikavaju i prije početka igre donose na sada već drugi susret.

Na prvom susretu s voditeljem igre vrši se podjela u grupe i imenovanje voditelja grupe. Kada voditelj igre preuzme oblutke igra počinje.

Svaka grupa dobiva kovertu s zagonetkom koju je napisao neki od pisaca gostiju igre. Zagonetka usmjerava natjecatelje na znamenito mjesto ili osobu u gradu u kojem se održava igra.

Obično je to povijesna jezgra grada u kojem se igra događa. Oblutak s njihovim imenom se nalazi na tom mjestu i zadatak je pronaći oblutak i prvi ga donijeti do voditelja igre. Maksimalno vrijeme za pronalazak oblutka je 24 sata.

Sljedećeg dana u 11.00 sati igra se nastavlja . Utvrđuje se redoslije po kojem su djeca pronalazila kamen i radi se rang lista. Djeca donose napisane ili nacrtane dojmove o prethodnom danu.

Radove ocjenjuju gosti pisci i ilustratori koji se sreću s njima u vremenu od 11.00-13.00 sati, kad se pisac gost predstavlja ili ilustrator održava likovnu radionicu.

U 13. Sati dobivaju novi zadatak. Pobjednik je grupa koja ima najviše osvojenih prvih mjesta.